Fa uns dies la companyia T-Mobile ens sorprenia amb un fantàstic espot publicitari en el qual es parodia, de manera festiva, el proper casament del príncep William i Kate Middleton. En pocs dies el vídeo ja ha estat vist, a través de youtube, per més de 9 milions de persones. I és que, realment, val la pena.
Però el més notable del tema és que aquest espot no és original. Està inspirat en el vídeo que van fer una parella el dia del seu casament i que, posteriorment, van penjar també a la xarxa. I, atenció, que aquí les xifres són encara més espectaculars. Aquest vídeo l'han vist ja 65 milions de persones. En aquest cas, doncs, la realitat supera la publicitat.
El món de la publicitat i tot el que l'envolta està subjecte, de manera permanent, a debats complicats que molts cops tenen a veure amb l'ètica professional. Uns quants capítols de Mad Men són suficients per a veure-ho. En aquest cas, l'apassionant és veure com una cosa com la xarxa pot revolucionar el món de la publicitat i, segurament, el de l'audiovisual en general. El casament de dues persones anònimes, que algú va gravar amb una càmera amateur i que algú va decidir penjar a la xarxa, ha servit per a publicitar una multinacional de la telefonia mòbil parodiant, ni més ni menys, que a la família reial britànica. Fa molt pocs any això seria impensable.
El que no sé és si la multinacional en qüestió ha pagat alguna quantitat a la parella protagonista del vídeo original. En tot cas aquí hi entra, de nou, el debat centrat en l'ètica de la publicitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada