dimecres, 27 d’agost del 2008

Qui em pot ajudar?

A veure si algú em pot ajudar a triar, perquè cada cop és més difícil.

Descarto d'entrada La Razón, l'ABC i El Mundo (encara recordo els temps en els que en el Consell Nacional de Joves ens distingiem els uns dels altres en funció de si portavem El País o El Mundo sota el braç...), per raons òbvies.

El País: un diari suposadament d'esquerres, però a la pràctica de dretes (rotllo Solbes, per entendre'ns) i cada cop més desesperadament centralista.

La Vanguardia
: un diari purament de dretes i que últimament té com a esport preferit l'atac directe (sigui via semàfors vermells o per altres vies) a ICV.

El Periódico: un pamflet. El diari oficial del PSC.

L'Avui: ha passat de ser el pamflet de l'Abadia de Montserrat a ser un pamflet de no se sap què dirigit per un peridista del nivell (?) del Xavier Bosch. Sense paraules.

Público
: la suposada alternativa a El País, però que s'aproxima més a un TBO que a un diari.

Qui em pot ajudar?

16 comentaris:

ibarro73 ha dit...

L’Humanité en español: http://www.humanite-en-espanol.com,
Lo acabo de encontrar .... no sé ..

¿escoger entre la prensa de derechas? ¿y eso?

Afortunadamente la xarxa te ofrece muchisimas posibilidades (que te voy a contar ..) Precaución y dudando de todo. Hay medios de sobra. Fuera de esos "grandes" (tienen el tiempo contado la mayoria) el mundo existe.

Marea ha dit...

Crec que amb la teva definició de cada un dels diaris tu mateix t'has respost, has de llegir El Pais, si canvies la paraula diari per partit, es ben be en el que s'ha convertit ICV a Cerdanyola.

Salutacions.

Roger M. Puig ha dit...

Benvinguda de les vacances, Marea, i gràcies pel comentari.

Gracias Ibarro por la recomendación.

Te de llimona ha dit...

Roger, jo no et puc ajudar, perquè em passa absolutament el mateix que a tu. Fa temps que no compro el diari precisament per això. Crec que, tal com diu ibarro73 potser la premsa a la xarxa és la solució... però aleshores, on queden els passejos els matins de diumenge pel parc per llegir el diari?

miquelet ha dit...

Sense cap dubte la xarxa, que t'ofereix la possibilitat de contrastar les notícies. Uns diuen allò que els altres volen ocultar i viceversa.
Per a llegir mentre esmorze pels matins, cada vegada m'agrada més el diari Levante, molt sociata, però amb col·laboracions de gent de nivell i que opinen amb prou independència. No és el diari dels meus somnis, però m'ha sorprés darrerament comparant-lo amb l'altra premsa valenciana.

Salut.

Jesús Hernández ha dit...

Jo durant molt de temps (quan vivia a Tiana) com a bon freaky em comprava cada dia l'edició del Barcelonès Nord d' El Punt i encara el lleigeixo de tant en tant. Dels que tu planteges em quedo amb el Público. I la xarxa com a recurs, és clar.

Salvador Garcia-Ruiz ha dit...

Jo em quedo amb La Vanguardia. Critica IC, però ja està bé que algú ho faci.

L'ideal però és llegir varis diaris. En el meu cas, La Vanguardia en paper, i els altres per Internet.

Jordi Garriga i Molinera ha dit...

El Jueves.

superegidor ha dit...

Noi, compra uns quants i jutjaper tu mateix.
Jo personalment compro el Periodico en Català, per fer país i defensar un plantejament d'empressa que no han fet altres diaris, i clar, saben la tendencia pro-sociata que defensa, ja ho jutjo com a tal.
Totalment d'acord amb la Marea envers la transformació d'ICV a Cerdanyola, però jo ho faria extensible a tota ICV, i es que encara no entenc l'excursió del Saura a Madrid en quan es demanava unitat dels partits catalans.
I després ens queixem del Mas.

Roger M. Puig ha dit...

Gràcies a tothom, per opiniar (no sé si és que el ninot aquest de "Salvem els blocs" està fent efecte...).

Diverses coses:

- El tema de la xarxa és cert que s'ha d'aprofitar més i que pot ser un mitjà de comuicació i expressió que superi les barreres ideològiques i econòmiques dels mitjans de comunicació tradicionals. Però crec que també és cert que encara no tenim interioritzat l'ús de la xarxa com a mitjà d'informació. Suposo que l'acabarem tenint. D'altra banda, i com diu l'amiga te de llimona, tampoc s'ha de perdre el que encara té de ritual l'anar al quiosc a comprar la premsa, no?

- Cert, Jesús, m'havia oblidat El Punt. Jo també el vaig comprar durant un temps (quan al Vallès era El 9 Punt). Però me'n vaig cansar perquè no es trobava a tot arreu i perquè el nivell d'informació és molt limitat.

- Miquelet, el món de la premsa del País Valencià em queda força lluny, però tenint en compte el panorama pollític que teniu, no em vull ni imaginar el mediàtic...

- Superegidor, donava per descomptat que entendrieu que m'he comprat algun cop un exemplar de cadascun dels diaris que comento. Comfesso, a més, que durant 8 mesos em vaig comprar El Mundo per fer una col·lecció sobre temes d'informàtica (col·lecció que, òbviament, no he fet servir mai). Del tema ICV de Cerdanyola no comento res perquè ja m'avorreix. Del tema d'ICV nacional no comento res perquè encara no tinc massa informació al respecte. Aquest dissabte tenim Consell Nacional i, si cal, ja faré un post sobre la qüestió. El que no acabo d'entendre és el que vols dir quan dius que El Periódico fa país, o que ha fet una estratègia d'empresa. És que no ho han fet també els altres?

Roger M. Puig ha dit...

Per cert, l'excursió va ser de la De la Vega a Vilanova i no del Saura a Madrid.

Marea ha dit...

Ara qui no entenc res soc jo.

Que vols dir quan dius “Del tema ICV de Cerdanyola no comento res perquè ja m'avorreix” doncs noi, vius d'això oi?, què és el que t'avorreix?, que qui hem votat ICV i ens sentim enganyats us ho fem saber? Que us demanen explicacions per les vostres actuacions quan van totalment en contra del que defenseu? Si vols podem fer un repàs de las actuacions del teu (i fins no fa gaire el meu) partit a Cerdanyola, no vull avorrir-te més i repetir-les totes aquí, crec tots sabem de què parlem.

Dius que treballes com Assessor del gabinet d'Alcaldia de l'ajuntament, doncs així anem, si l'Assessor de l'Alcaldia diu que s'avorreix parlant de ICV al municipi on treballa, ja t'ho vaig comentar una vegada i torno, crec que el vostre nivell d'autocrítica esta molt per sota del desitjable. No entenc que us capfiqueu en justificar el que no es justificable sota un punt de vista d'esquerres, ara, que ens diguis que t'avorreixes.............anava a dir que que ja es massa, però simplement es més del mateix. Mira jo solament vaig viure a Cerdanyola els quatre últims anys de govern del PSC i sincerament, em van semblar demencials, però et puc assegurar que el que he vist en aquest cinc anys ho supera amb escreix.

Solament una cosa mes, sento defraudar-te però no soc una noia. Marea és el nom d'un grup de música Navarrés als que tinc una estimació especial, si m'ho permets te'ls recomano.

Roger M. Puig ha dit...

Hola Marea,

D'entrada deixar clar que no visc de parlar d'ICV de Cerdanyola. No s'ha de confondre el càrrec a l'ajuntament amb formar part d'un partit.

Òbviament, ni m'avorreix parlar d'ICV ni m'avorreix parlar de Cerdanyola. Si fos així m'estaria dedicant a altres coses.

El que avorreix és tenir un bloc personal i acabar sempre parlant del mateix tema. I haver de donar explicacions del que penso i, a més, fer-ho amb persones que legítimament no signen amb el seu nom i, per tant, no sé qui són. Tu saps qui sóc jo i et pots permetre dir-me tot el que et doni la gana, en canvi jo no puc. No estaria malament que algun dia puguessim parlar d'aquestes coses sabent qui som cadascú. Segurament llavors deixaria d'avorrir-me aquest tema.

Precisament com que no sé qui ets em dirigia a tu amb el gènere femení que correspon al teu pseudònim. I, com a amant de la música que em considero, faré cas de la teva recomanació musical. A veure què tal sonen.

ibarro73 ha dit...

http://www.democracynow.org/es
En castellà des de EEUU.

Interesant!

veo que la cosa se ha desmadrado una mica. Con lo interesante que parece este tema. ¿no?

Prefiero el papel y almorzando me trago lo que sea, hasta los deportivos. Pero ..... al tanto claro. Que luego pasa lo que a Salva, que lee La Vanguardia (yo tambien)y se lo cree todo. Je, el corresponsal para la zona latinoamericana es un tal Joaquim Ibarz. Conocido y reputado anticomunista que escribe desde Mejico DF. Solo se desplaza cuando llegan las grandes cumbres. Vamos, un autentico profesional que se informa por ejemplo de Venezuela a traves de los diarios de ultraderecha como pueden ser el Nacional o el Universal Y de sus amigos rabiosos antichavistas. Supongo que a traves de este personaje es de donde saca eso de que Lugo (presi de Paraguay)se alia con Bachelet y Lula y huye de Evo y Hugo. ¿però que dius nen? ¿Sabias que el obispo de los pobres es bolivariano declarado?
¡sabias que tu admirado Lula es el que afirma que Chávez es el mejor presidente de la historia de Venezuela? Ya veo ..... pero en fin. Aún así, prefiero La Vanguardia a el País. ESte está inundado de mercenarios que pretende hacernos creer lo progres que son. Son los peores.

Público me sorprende a veces por encontrar a veces cosas que nadie se atreve a publicar. Pero tambien se les ve la cola ....

y respecte al pais valencià,
anotad esta dirección: Pluralia.tv

Tambien acostumbro a visitar a menudo Vilaweb, por no hablar de otras webs ya mas conocidas.

Salutacions i fins sempre!

Noctas ha dit...

Llegeix el Mundo, sens dubte el diari més ben escrit de tots juntament amb l'Avui. Fes-me cas i ja veuràs que bé t'ho passaràs.

Carles Rodríguez ha dit...

Jo llegeixo el Público, però com a informació general. Les pàgines que passo més ràpidament són les de política. Per la resta d'apartats, és el que més m'agrada.