dilluns, 29 de novembre del 2010

Reflexions post 28-N

Reflexions breus, improvisades, no definitives (i inútils) per després del 28-N. Dirigides als partits d'esquerres.

Dirigida al PSC: Queda clar que si ets un partit d'esquerres que aplica polítiques de dretes, la gent d'esquerres et deixa de votar. Per votar a una còpia, voten l'original.

Dirigida a ERC: Cal reflexionar, penso, sobre el fet que investir un president no nascut a Catalunya sigui una de les causes que et fa perdre la meitat de l'electorat.

Dirigida a ICV-EUiA: Cal reflexionar, penso, sobre per què en un moment de clara davallada de PSC i ERC, ICV-EUiA no va cap amunt.

1 comentari:

Dona invisible ha dit...

Hola, Roger,
Abans que res, sí, cal fer una reflexió i ser autocrítics, analitzar les diverses causes d'aquest resultat. Jo no m'atreviria a donar-ne només una, ja que l'electorat és molt variat i en conseqüència les causes. Per exemple, no m'atreviria a dir que el fet que tinguéssim un president no nascut a Catalunya (però sí català, podríem dir) sigui la causa principal perquè els votants d'ERC hagin deixat de ser-ho... A mi em sembla que tot el procés de l'Estatut ha estat decisiu per aquest resultat. La gent ha entès que s'hi ha fet fallida i ha fet culpables els membres del govern (quan sabem qui n'és el culpable). Però em vaig cansar de sentir que les retallades al govern central (PSOE) han donat un sentiment d'engany i que el govern de Catalunya n'ha estat còmplice. Però segurament aquesta és només una de les causes...
Ànims i bona feina!